Hogyan vigyázzunk a szemünkre?

A szemünk egészsége folyamatos odafigyelést igényel. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, mit tudunk tenni azért, hogy az egészség megmaradjon.

Amire mindig figyeljünk oda, hogy mit eszünk. Olyan ételeket együnk, melyek omega-3 zsírsavakat, cinket, C és E-vitaminokban bővelkednek. Ezek segíthetnek az öregedés által okozott szemproblémákat csökkenteni. Amikben megtaláljuk ezeket: zöld levelű zöldségek (spenót), olajos halak, tojás, babok, egyéb nem hús fehérjeforrások, narancsok. Ezek hatása természetesen nem csak a szemre lesz jó, hanem az egész életmódunkat egészségesebbé tudjuk tenni velük.

Ne dohányozzunk. A dohányzás nem csak a tüdőre van rossz hatással, hanem elősegíti a szürkehályog képződést, a látóidegek sérülését.

Viseljünk napszemüveget. Nem csak a fénytől védenek a napszemüvegek, hanem a nap ultraibolya sugárzásáról is. A túl sok UV sugárzás szintén növeli a szürkehályog előfordulásának esélyét. Olyan napszemüveget viseljünk, ami 99 vagy 100%-os UV szűrővel rendelkezik, és teljesen lefedi a szemünket.

Viseljünk védőszemüvegeket. Amikor olyan munkát végzünk, amikor por, kosz, törmelék mehet szemünkbe, akkor mindig viseljünk olyan szemüveget, amely ezt megakadályozza. Nem csak munka esetén fontos ez, hanem különböző sportok esetén is.

A kontaktlencsénk, szemüvegünk legyen mindig naprakész. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen járjunk szemészhez, aki elvégzi a szükséges vizsgálatokat, hogy változik-e látásunk. Ha változik, az új eredményeknek megfelelő szemüveget, kontaktlencsét viseljünk utána. Ez a pont kiváltható lézeres szemműtéttel, mivel ilyenkor nem kell folyamatosan a szemüvegre, kontaktlencsére viselni, mivel nem lesz szükségünk viselésükre.