Cégkivonat igénylése előtti kérdések

Cégkivonat igénylése előtti kérdésekAhhoz, hogy cégkivonatot tudj igényelni, először is el kell dönteni, hogy milyen cégkivonatra van szükségünk. Néhány olyan kérdést mutatunk, melyeket érdemes végiggondolni, megválaszolni, mielőtt megrendelnél egy cégkivonatot.

Az első kérdés, hogy melyik országban szeretnéd felhasználni a dokumentumot. A válasz legtöbbször Magyarország lesz (és akkor az általános cégkivonatok közül kell majd választani), de ha külföldi ügyintézésről van szó, akkor Apostille cégkivonatra lesz szükséged, olyat igényelj. Fontos, hogy az általános cégkivonatok fordítását külföldön szinte biztosan nem fogják elfogadni.

A dokumentum típusa, formátuma fontos kérdéseket vet fel. Át kell tehát gondolni, hogy hol, mire fogod felhasználni a dokumentumot. Ha pályázatról van szó, vagy hasonlóan fontos ügyintézésről, akkor szinte biztosan papír alapú, közhiteles cégkivonatot kell beszerezned.

Ha elektronikus az ügyintézés, akkor közhiteles cégkivonatot nem lehet használni, mert az mindenképpen papír alapú. Ilyenkor két választási lehetőség marad, a hiteles és az e-hiteles cégkivonat. Az e-hiteles cégkivonat elektronikus aláírással rendelkezik, megnyitásához, az elektronikus aláírás ellenőrzéséhez külön programra van szükség. Emiatt ilyen dokumentumot csak akkor igényelj, ha biztosan elfogadják. A hiteles cégkivonat egyszerűbb eset, nincs szükség plusz programra a megnyitáshoz, de a hitelesítési szintje alacsonyabb, mint pl. egy közhiteles vagy egy e-hiteles cégkivonaté.